Vera Blanc is een mysterie-/detective-game. Speel als Vera Blanc, een mooie, jonge vrouw met een buitengewone kracht: ze kan de gedachten van anderen lezen!De game speelt als een beeldroman/adventure-game met twee eindes voor het mysterie en een verzameling uitdagende minigames.
Er is een seriemoordenaar actief, en alles wijst erop dat de dader een weerwolf is!
Vera Blanc is een mysterie-/detectivespel. Stap in de schoenen van Vera Blanc, een jonge vrouw die in staat is de gedachten van andere mensen te lezen.Het spel is een mix van een visuele roman en een avonturenspel met een verzameling uitdagende minigames, die je ook kunt spelen als een pure visuele roman. In deze aflevering reist onze heldin af naar een klein dorpje in Midden-Italië.
Het legendarische spook van het dorp lijkt alleen in verhalen te bestaan, maar een reeks moorden en zelfmoorden wijzen allemaal in de richting van het spook van het kasteel en de inwoners beginnen bang te worden.