De legende ging als volgt: schrijf je problemen op een briefje. Houd het om middernacht in je hand en bid. “God, help mij alsjeblieft…” Dan zal god je gebed horen en je lot veranderen.
WILL: A Wonderful World levert een fantastisch verhaal met geweldige personages. Een stille nerd die vastzit in een hopeloze, eenzijdige verliefdheid. Een berooide kunstenaar die alle hoop is verloren en zelfmoord overweegt. Een beginnende politieman die vurig streeft naar gerechtigheid en hoopt op zijn eerste grote zaak. Een jonge vrouw die haar droom blijft volgen, ondanks alle tegenslagen. Zelfs een zwerfkat die graag wat gedroogde vis wil eten. Je moet voor ze allemaal het lot bepalen. Speur naar verbindingen in hun verhaallijnen en vind het beste pad voor alle behoeftigen.