Kasalli wordt geteisterd door een oorlog. Terwijl de oorlog woedt, zijn er zeven helden die een oeroude kracht ontdekken waarmee elke veldslag gewonnen kan worden.
Van de ontwikkelaars van Plague Road. War Theater breidt klassieke turn-based strategie-gameplay uit met RPG-elementen. Kies je held en ga de strijd aan in campagnes voor één speler op een continent dat geteisterd wordt door een onophoudelijke oorlog. Voltooi missies om extraatjes te verdienen en speel aanpassingsopties vrij om je strategie te verfijnen en tegenstanders te domineren in multiplayer.