Wayward Strand
Het is de zomer van 1978 en Casey Beaumaris probeert het meeste van haar vakantie te maken, wanneer haar moeder haar vraagt een lang weekend door te brengen om te helpen in het luchthospitaal waar ze werkt.
Casey geeft de voorkeur aan het gezelschap van boeken boven mensen, maar ze stemt toe, en is in het geheim van plan om een artikel over haar bezoek te schrijven voor de schoolkrant.
Met haar vertrouwde notitieboekje in de aanslag gaat Casey aan boord van het luchtschip. Het personeel is overwerkt terwijl ze zich voorbereiden op het bezoek van een belangrijke ambtenaar, terwijl de patiënten reageren op verdriet of een actief trauma verwerken.
Te midden van deze en vele andere in elkaar grijpende en overlappende verhalen, brengt Casey tijd door met de patiënten, leert ze over hun leven en, terwijl de verhalen zich ontvouwen, ontdekt ze wat ze kan doen om te helpen.