De wereld wordt overgenomen door genencombinerende wezens van buiten de sterren!
Weapon of Choice DX is een high-energy run-'n' gun waarbij elk speelbaar personage uniek is met zijn eigen speciale wapen en vaardigheden! Blaas krankzinnige buitenaardse wezens op, vind nieuwe spelerspersonages en kies tussen vertakkende paden!
Overal duiken afschuwelijke nieuwe wezens op, en het is aan de Solus-operators om hun unieke wapens te pakken en enkele walgelijke buitenaardse schedels te splitsen!
Dynamisch vertakkende niveaus zijn met elkaar verbonden door een intrigerend verhaal met meerdere eindes, waardoor de speler veel herspeelbaarheid en kansen krijgt om het Weapon of Choice van elke medewerker onder de knie te krijgen.