What Lies in the Multiverse is een verhalend 2D-avontuur dat je gerust een dramedy kunt noemen. Het verhaal barst van de hilarische, cartoonachtige grappen, maar bevat ook volwassen en diepzinnige thema's, zoals de dood, jaloezie en obsessies.
Natuurlijk gaat het algauw helemaal mis in het Multiverse wanneer je ontdekt hoe je naar parallelle werelden kunt reizen. Die werelden zijn alternatieve versies van alle levels, met een andere vormgeving, thema en natuurwetten. Door van wereld naar wereld te schakelen, kun je logische en ruimtelijke vraagstukken oplossen om verder te komen in het verhaal.
Je wilt de wereld uit de losse pols aanpassen? Nu kan dat! Kun je net niet bij een richel? Boem! Switch midden in de lucht van wereld. Bang om uit te glijden in een ijzige omgeving? Schakel door naar een ander universum om vaste grond onder je te krijgen! Maar rommel niet te veel met de zwaartekracht...
Begin aan een reis door allerlei prachtige pixelartwerelden die elk iets unieks bieden. Verken tempels, dorpjes, havens, de wildernis en nog veel meer terwijl je de mysteries van het Multiverse ontrafelt.
Verlies je hart aan de maffe personages, zoals Everett, het genie dat je uiteindelijk vergezelt. Een sarcastische, excentrieke versie van Albert Einstein, zeg maar. Dan heb je nog EZ, een geheimzinnige figuur aan wie iedereen fijne herinneringen bewaart, maar die niemand kan beschrijven. Of ZENITH, een enigmatische en schimmige groep die je altijd in de nek hijgt.
Het verhaal blijft altijd luchtig, maar zet je bij tijd en wijle wel aan het denken. Er staat je een achtbaanrit aan hilariteit, plezier en hier en daar een traantje te wachten.