Uitgeroepen tot beste game tijdens de 2018 BAFTA Game Awards, en winnaar van de prijs voor het beste verhaal op de GDC 2018 Choice Awards, 2018 SXSW Gaming Awards en The Game Awards 2017. What Remains of Edith Finch is een verzameling vreemde verhalen over een gezin in de staat Washington.
Als Edith verken je het kolossale huis van de familie Finch, en ga je op zoek naar verhalen over je familiegeschiedenis. Edith probeert te achterhalen waarom zij de laatst levende is van haar familie. Met elk verhaal dat je vindt, ervaar je het leven van een ander familielid op de dag van zijn of haar dood, met verhalen uit het verre verleden tot het heden.
De game is ontwikkeld door Giant Sparrow, de makers van de eerste persoons-schildergame, The Unfinished Swan.