Het verhaal van Alestia is er een van onrust, moed en de eeuwige strijd voor vrijheid en vrede. In een land in de greep van eeuwenoude krachten die strijden om de macht, schijnt er nu een licht van hoop, dankzij jou: een bescheiden Ziener, uitverkorene der geesten. De keuzes die je maakt hebben invloed op jou, je dierbaren en uiteindelijk op alle levens in deze wereld.
Reis door een levendige wereld met een rijke geschiedenis en unieke omgeving, allemaal prachtig vastgelegd in interactieve, schilderachtige landschappen en interieurs. Ontdek verhalen in verborgen boeken en verken het verhaal van Alestia dat wordt verteld met betoverende beelden.
Het complexe verhaal van Winds of Change wordt verteld door middel van diepgaande gesprekken tussen karakters. Deze zijn allemaal ingesproken door een fantastische cast met ervaring in videogame-storytelling, opgedaan bij een aantal van de best beoordeelde games in het genre.
Winds of Change vertelt een verhaal zoals geen ander door luchtige, bijna idyllische taferelen uit het alledaagse leven te combineren met de heftige worstelingen met de gevolgen van een burgeroorlog, de opstand tegen tirannie en kwaadwillige daden. De vrienden en vijanden die je tegenkomt, hebben moeilijkheden ondervonden en moeten dit verleden accepteren om een mooiere toekomst op te bouwen. Het is aan jou om ze te helpen.