Windscape is een first-person actie-avontuur vol uitdagingen. De unieke art-stijl wordt weerspiegeld in uitgestrekte werelden en hun bizarre inwoners. Op je reis ontdek je grotten, ruïnes en mysterieuze wouden. Ontdek de prachtige gamewereld, verzamel grondstoffen en vecht tegen monsters, zodat je materialen hebt waarmee je voorwerpen, wapens en uitrusting kunt maken.
Je reist als Ida, een jonge meid die voor het eerst het ouderlijke huis verlaat, naar vier unieke eilanden. Onthul de geheimen van de eilanden en baan je een weg door uitdagende puzzels en spannende eindbaasgevechten.