Witchcrafty is een metroidvania-platformgame die je onderdompelt in een wereld van magie. Er is iets vreemds aan de hand in het Koninkrijk - de bossen zijn gevuld met roofzuchtige planten, hun vredelievende volkeren hebben de wapens tegen elkaar opgenomen, en er zijn goblins gezien in de diepe mijnen. De kleine heks moet haar reis beginnen op zoek naar waarheid en antwoorden. Wie zit er achter al deze gebeurtenissen? Moet je vreemden onderweg vertrouwen? Wie heeft de post van de heks gestolen?