Wobbledogs is een 3D-simulatiegame waarin je voor je eigen roedel snel muterende honden zorgt, volledig gesimuleerd tot aan hun ingewanden toe! Het is een casual en ontspannen sandbox-game voor spelers van alle leeftijden die graag voor hun eigen virtuele huisdieren willen zorgen in een verrassende, unieke en stressvrije omgeving. De honden zijn in het begin van de game vrij normaal, maar ze muteren al snel en gedragen zich op verrassende manieren naarmate je verder komt in de game en hun evolutie vordert.
De honden hebben zeer variabele lichamen die gereguleerd worden door een gesimuleerd geneticasysteem. Naarmate ze ouder worden, verpoppen ze zich van tijd tot tijd en muteren ze. Het voedsel dat ze eten, vult hun buik met verschillende flora. Deze flora beïnvloeden de mutaties van de honden, zodat jij ze kunt vormen naar je eigen idee van de (im)perfecte trouwe viervoeter!
Wobbledogs is bedoeld als een eenvoudige game om van te genieten tijdens het observeren van de honden, maar het is ook leuk om zelf iets met ze te doen. Aai ze voor wat ontspanning, gooi een pup om hem door de kennel te zien buitelen, of bevrijd je trouwe viervoeter nadat hij zich weer eens in een te krappe ruimte gewurmd heeft. Deze honden doen hun best, maar soms hebben ze een beetje extra hulp nodig!