Worldless speelt zich af in een tijd waarin de regels van het bestaan ongedefinieerd blijven. Spelers verkennen een vormeloze wereld van twee rijken: het ene rijk gevuld met entiteiten die hun groei en begrip vormen, het andere rijk de plek waar ze naar streven. Dit stort ze onvermijdelijk in een oorlog tegen polariteiten in een strijd om transcendentie.
In dit 2D-actieplatformavontuur banen spelers zich springend, glijdend en rennend een weg door een niet-gedefinieerde omgeving, onthullen ze de geheimen en vinden ze hun plaats in een verbluffende realiteit.