De kracht van Xenonature..
In het volgende jaar van 2011 wordt Zeta Reak, vriendelijke, zachtaardige koning van de Xenolians, omvergeworpen door een machtige tiran genaamd de "Xenogunner".
De Xenogunner is een mysterieus wezen dat in staat is tot vele beangstigende prestaties, gebruikmakend van een kracht die bekend staat als "Xenonature", een krachtige energie die iemand die erin getraind is vele elementaire en niet-elementaire krachten geeft.
Xenogunner is een intense, op de baas gerichte run-and-gun platformgame, gebaseerd op de games uit de tijd van 16-bit consoles. Met de toevoeging van de gemakken zoals richten met de muis en in hoge mate aanpasbare moeilijkheidsgraden, zijn we van mening dat we een klassiek spelgenre, dat al tientallen jaren geleden begon, echt hebben gemoderniseerd.
De etappes zijn kort, de bazen zijn uitdagend, gevarieerd en gespannen, en we geven je zoveel levens als je nodig heb... want je hebt zoveel levens nodig als je kunt krijgen! Kan Zeta de Xenogunnerhet beste...? Alleen jij kunt hem naar de overwinning leiden!