Verbrijzel, verpletter en vermorzel de bloeddorstige legendes van Slavische mythologie in deze duistere, humoristische actie-RPG die telkens verandert wanneer je speelt. Speel als Ivan, de eenarmige smid met ongelooflijk veel pech, die onmogelijke taken van de tsaar moet verrichten. Onderwijl waakt de geheimzinnige heks, Baba Yaga, over Ivans lot.
De wereld van Yaga zit vol Slavische folklore en oude, Heidense geloven. De game bevat een Roemeense hiphop-soundtrack van Subcarpați en in het oog springende, met de hand getekende 2D-artwork. Yaga is een eerbetoon aan kinderfabeltjes van de Roemeense indie-developer Breadcrumbs Interactive.