Neem de schuld op je voor een moord en kom tien jaar later uit de gevangenis om yakuza-clans aan te treffen die op de rand van een oorlog staan die je meesleept op een intense reis vol liefde, menselijkheid en verraad, gedreven door je vuisten en onverzettelijke vastberadenheid, tegen de achtergrond van een bruisende rosse buurt in het hedendaagse Japan.
Schakel op dynamische wijze tussen vier vechtstijlen (brute Brawler, vlugge Rush, overweldigende Beast, legendarische Dragon), terwijl je geïmproviseerde wapens gebruikt die op straat liggen om hordes vijanden te verslaan in makkelijk te leren realistische en spectaculaire gevechten.
Nadat je een paar gezichten hebt verbouwd, kun je een pauze nemen van het hoofdverhaal en genieten van de boeiende uitgaansactiviteiten in de stad, zoals karaoke, het casino, de cabaretclub, de speelhal, slagkooien en nog veel meer, terwijl je kennismaakt met kleurrijke personages uit alle lagen van de bevolking.