Een gedurfde aanval op de thuiswereld van de vijand, bewaakt door mechanische bijenkorven die dodelijke kanonnen pulseren en vlaag van wervelende raketten uitzenden. Schiet op afstand terwijl je tussen de hagel van inkomend vuur veilige zakken vindt en schiet dan naar voren in gewaagde uitstapjes om de verdediging van de vijand weg te knabbelen. Verzamel genoeg energie door de schilden van de vijand te vernietigen en je kunt je enorm destructieve Zorlon-kanon versterken, dat verschroeiende explosies van gouden energie de vijandelijke bijenkorf in stuurt.
Yars: Recharged is de nieuwste titel van Adamvision Studios en SneakyBox, het team achter de Atari Recharged-serie, die elementen van arcade, shoot-em up en bullet-hel in de formule van de klassieker combineert. Yars: Recharged vereist dat spelers zich scherp bewust blijven van visuele en audiosignalen die wijzen op dreigend gevaar, en dat ze het ritme van elke baas onder de knie moeten krijgen terwijl ze navigeren door steeds complexere vijandelijke verdedigingen, allemaal op epische soundtrack van Megan McDuffee.
De nieuwe game markeert Atari's terugkeer naar het Yars-universum, dat is gebaseerd op de klassieke Yars' Revenge van Howard Scott Warshaw. Uitgebracht in 1982.
Arcade-modus: Boss rush van 30 vijanden. Het is niet eindeloos, maar het is HEEL moeilijk om aan het einde van deze modus te komen. Drie hits en je sterft, maar maak je geen zorgen, dat aantal hits wordt gereset wanneer je naar het volgende gevecht gaat.
Missies: 30 unieke, uitdagende bazen en slechts één leven om elk te verslaan. Net als Gravitar: Recharged is er één wereldwijd klassement voor de missiemodus, dus je moet op je spel zijn. Bazen vormen een uitdaging, dus je moet ze het hoofd bieden met een spervuur van kogels of eerst met de kleinere, Minor Cores beginnen en je een weg banen naar de baas.
Power-ups: kleine kernen laten power-ups vallen wanneer ze zijn aangesloten. Schiet in alle richtingen tegelijk, snelvuur, explosieve schoten of vuur een railgun af - de aard van de power-up is gekoppeld aan de aard van de kern die het heeft laten vallen.
Co-op: Yars: Recharged is een lokaal coöpspel in zowel arcade- als missiemodus, een grote verandering ten opzichte van het origineel en heel veel plezier voor jou en een vriend.