Op een dag ontvangt de held, geplaagd door het dagelijkse leven als volwassene, een mysterieus pakketje.
Na de release in 2015 werd Yumeiri geprezen door tijdschriften voor liefhebbers van games, sciencefiction en mysterienovella's.
Tegelijkertijd waren spelers die accepteerden dat het draaide om 'het temmen van geluk' ervan onder de indruk, alsof ze persoonlijk een dramatisch leven herbeleefden.
Hoewel het origineel enkel in het Japans beschikbaar was, is er nu een volledige Engelse versie van het spel uitgebracht. Koreaans wordt ook ondersteund.