Sarcophogus City, een stad waar de regen nooit ophoudt, vormt het toneel voor het emotionele verhaal van een Junker en een robot, Yumemi, in de vorm van een jonge vrouw. Planetarian is een visuele sci-fi-roman, tot leven gebracht met prachtige artwork en een meeslepende soundtrack.