Ancestors Legacy is een door de geschiedenis geïnspireerde real-time strategiegame beïnvloed door de historische gebeurtenissen in de Middeleeuwen. De game combineert resource management en het bouwen van bases met grootschalige, squad-based gevechten over uitgestrekte slagvelden. Ervaar het middeleeuwse bloedvergieten als nooit tevoren, dankzij de filmische actiecamera die je in het midden van de strijd plaatst met een druk op de knop.
Kies een van de vier naties: Viking, Anglo-Saksisch, Duits, Slavisch. Je taak is meer dan alleen veroveren, overvallen en plunderen van vijandelijke kampen, dorpen en steden. Alleen door gebruik te maken van het volledige scala van beschikbare tactische opties, strategische voordeel behalen uit de omgeving en al je tijdelijke bases en nederzettingen leiden, kun je als overwinnaar bovenkomen.