Asterix & Obelix: Heroes
Het is 50 voor Christus. Gallië is volledig bezet door de Romeinen. Nou, niet helemaal... Eén klein dorpje vol onverzettelijke Galliërs biedt dapper weerstand tegen de veroveraars.
Asterix en Obelix zijn er uiteraard bij, en de rest van hun dorp en hun vrienden ook, allemaal klaar voor een nieuw avontuur.
Kakofonix de bard, de altijd trouwe Idefix, Kostunrix de visboer en zelfs koningin Cleopatra: allemaal gereed om te vechten! Ontgrendel tot wel 24 helden, ieder met een eigen ultieme vaardigheid en unieke karakteristieken.
Het dorp wordt weer eens bedreigd. Caesar is op zoek naar een schat waarmee hij HEEL Gallië onder zijn duim kan krijgen.
Om voor dit plan een stokje te steken, moeten Asterix, Obelix en hun vrienden de schat vinden voor hij dat doet. Maar wees voorzichtig, want het pad dat voor je ligt is niet zonder gevaren. Maak slim gebruik van je kaarten om niet in de valstrikken van de Romeinen te trappen. Tijdens je missie reis je door 6 regio's die fans van de strip zeker zullen herkennen, en neem je het, uiteraard, op tegen de Romeinse legioenen, maar ook tegen piraten, Egyptenaren, Vikingen en zelfs wilde dieren.