Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout
Het concept van deze game, de nieuwste game binnen de Atelier-serie, is 'realistische jongeren die zich samen ontwikkelen, hoe gering ook'.
Het is het verhaal van een meisje en haar vrienden die op het punt staan volwassen te worden en ontdekken wat voor hen het belangrijkst is.
Om het verhaal te verbeelden van de hoofdpersonen die nieuwe dingen ontdekken hebben we een omgeving met natuurlijke schaduwen gecreëerd waarmee je de wereld intens kunt beleven. De graphics zijn verbeterd, waardoor het leven van alledag en avonturen op een nieuwe manier worden weergegeven.
Het "Synthesis"-systeem waarmee spelers ingrediënten kunnen combineren om items te creëren, is vernieuwd.
Niet alleen kun je de effecten van synthese zien, met het systeem beleef je nu ook meer plezier dan ooit aan het ontwikkelen van recepten.
We hebben ook zogenaamde "Location Points" toegevoegd die spelers kunnen creëren via synthese!
Met een combinatie van turn-based gevechten en real-time elementen kun je helemaal opgaan in intense gevechten waarbij je keuzes het resultaat bepalen!Hierdoor krijg je meer dan ooit het gevoel dat je de band met je vrienden versterkt.
Op een dag besluiten de vastberaden Ryza en haar vrienden om als eerste verkenningstocht naar het verboden eiland voor de kust te gaan.