Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream
Dit is een verhaal over een van de avonturen van Sophie de Alchemist nadat ze haar geboorteplaats Kirchen Bell heeft verlaten. Het draait om Sophies zoektocht naar de vermiste Plachta nadat ze van elkaar gescheiden worden in de droomwereld Erde Wiege, en de nieuwe vrienden die ze daar ontmoeten.
Deze game gebruikt nieuwe multi-linkgevechten waarbij zes teamgenoten worden verdeeld in twee teams. De gevechten beginnen naadloos wanneer de speler vijanden tegenkomt tijdens het verkennen. De strijd wordt nog rijker met een grote hoeveelheid speciale effecten en acties, waaronder speciale Dual Trigger-vaardigheden waarbij twee teamgenoten samen aanvallen.
De game bevat een toegankelijk, puzzelachtig systeem voor syntheses, waarbij je ingrediënten op een paneel plaats om nieuwe voorwerpen te maken. Spelers kunnen de Standard Panel of de Restricted Panel gebruiken. De actie wordt dan moeilijker, maar de beloningen zijn beter.
Hoewel elk gebied van Erde Wiege zijn eigen weer heeft, kun je dit veranderen met speciaal gereedschap. Door het weer te veranderen kun je niet alleen het uitzicht veranderen op dezelfde plek, maar ook toegang krijgen tot nieuwe paden waar je eerst niet kon komen. Misschien is het weer zelfs van invloed op de materialen die je verzamelt?
Let op dat de hoofdgame op dit moment ook te koop is als onderdeel van de set 'Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream Digital Deluxe Edition' en de set 'Atelier Sophie 2: The Alchemist of the Mysterious Dream Ultimate Edition'.
Een set van zes stukken zwemkleding, geïnspireerd door ontwerpen uit vorige Atelier-games. Eén voor elk personage: Sophie, Plachta, Ramizel, Alette, Olias en Diebold.
Toegang tot 14 DLC's die in de toekomst worden toegevoegd. De content van de Season Pass zal vanaf maart 2022 beschikbaar komen.
Een paar kostuums voor Sophie en Ramizel, geïnspireerd door een speciaal kostuum dat eerder is uitgekomen voor 'Atelier Sophie: The Alchemist of the Mysterious Book'.
Extra Scenario/Area 'Atelier Plachta'
Opmerking: voorwerpen 1 t/m 7 worden naar verwachting voor het einde van april 2022 uitgebracht, en voorwerpen 8 t/m 14 worden naar verwachting voor het einde van mei 2022 uitgebracht.
Voorwerpen 1 t/m 4 en 8 t/m 13 zijn kostuums voor individuele personages. Kostuums kunnen worden omgewisseld in de 'Changing Room' via het bureau in het atelier.
Voorwerp 5 en 6 voegen nieuwe recepten en katalysatoren toe die je van Gnome kunt kopen bij het 'Crystal Sparkle Pavilion', als je daar bent in het verhaal.