Call of Cthulhu, de officiële game die is gebaseerd op de klassieke RPG Chaosium, voert je dieper in een wereld van sluipende gekte en verhulde oude goden in het iconische universum van H.P. Lovecraft.
1924. Privédetective Pierce moet de tragische dood van de familie Hawkins onderzoeken op het geïsoleerde Darkwater Island. Weldra wordt Pierce in een angstaanjagende wereld vol samenzweringen, cultisten en kosmische verschrikkingen getrokken. Niets is wat het lijkt. Vreemde wezens, vreemde wetenschap en sinistere cultussen domineren de Cthulhu Mythos, gericht op het uitvoeren van hun krankzinnige plannen om alles te eindigen.