DARQ Ultimate Edition
▪ Psychologische horror gezet in een lucide droom, vertrouwend op trage build en griezelige atmosfeer in plaats van gore en geweld.
▪ Geluidsontwerp van Bjørn Jacobsen, bekend van zijn werk aan spellen als Cyberpunk 2077 en Hitman.
▪ Puzzels waarbij de wetten van de natuurkunde worden verbogen (lopen op muren en plafonds), de droomwereld manipuleren (dingen verplaatsen, kamers draaien), gevonden voorwerpen verzamelen en gebruiken en vijanden vermijden.
DARQ neemt je mee op reis door Lloyd's dromen, die al snel overgaan in een cirkel van nachtmerries. Het jongetje wil niets liever dan wakker worden, maar helaas zakt hij met elke poging verder weg in zijn onderbewustzijn in de lucide droomwereld. Lloyd moet zich zien aan te passen aan deze nieuwe wereld, opnieuw leren omgaan met de zwaartekracht en alles in het werk stellen om puzzels op te lossen en voorbij de wezens te geraken die de wacht houden in DARQ.
2) The Tower DLC - Lloyd wordt weer eens wakker in zijn dromen en komt zichzelf tegen in een toren vol nieuwe mysteries, puzzels en enge wezens.
3) The Crypt DLC - De cirkel van nachtmerries gaat verder, met nieuwe spelmechanismen en puzzels in een crypte vol duistere verrassingen.