Het Ultieme Kwaad en zijn vertrouwde *hoest* dienaar, de Dark Elf Thalya, keren terug in Dungeons 4 om hun triomf over de krachten van het goede nog een keer te bewerkstelligen.
Bouw een gezellige en comfortabele Dungeon die voldoet aan de behoeften van je wezens en heers over ze. Stuur ze vervolgens de Overworld in om de goede mensen die daar wonen er vriendelijk aan te herinneren dat het Ultieme Kwaad regeert. Verzamel je Kwaadaardigheid op nieuwe en dynamische manieren en laat het los op de weelderige groene bossen en vlaktes van de Overwereld om ze over te leveren aan de duistere kant. Maar zorg ervoor dat je Dungeon goed beveiligd is met vallen en verdedigd wordt door je wezens, want die vervelende helden zullen niet duimen draaien terwijl jij hun land verandert in het meest aangename vakantieparadijs van de Ultieme Kwaad.
Maar wat is dat geluid? "Goud, goud, goud en edelstenen, goud en edelstenen en goud!" Het oude lied galmt door de onderwereld, begeleid door het gekletter van hamers en bijlen. De Dwergen zijn aangekomen om hun deel van de overvloedige rijkdommen op te eisen en samen met de Elfen en Mensen van de Bovenwereld sturen ze plundertochten uit om het hart van de Dungeon te vinden.