Verschillende Fate-universums komen in botsing
Beleef supersnelle gevechtsactie in een episch verhaal! In het digitale rijk van SE.RA.PH is de Holy Grail War over, maar de nieuwe heerser van het land wordt van alle kanten bedreigd. De Servants die de oorlog hebben overleefd, vormen nu gespannen en ongewone allianties om zich voor te bereiden op een conflict dat SE.RA.PH kan verscheuren... of geheel vernietigen.
De beroemde Fate/EXTRA-serie gaat een nieuwe fase in met Fate/EXTELLA: The Umbral Star. Niet alleen Fate/EXTRA Servants maar ook personages uit Fate/stay night, Fate/Apocrypha, Fate/Grand Order, Fate Zero en andere Fate-series maken hun opwachting. Je kunt de game spelen met Japanse audio met Engelse ondertiteling. Daarnaast zijn Chinese, Koreaanse en Japanse tekstopties beschikbaar.
Kinoko Nasu is de oorspronkelijke maker van Fate/stay night en scenarioschrijver van Fate/EXTRA en heeft een volledig nieuw scenario geschreven voor Fate/EXTELLA. Het universum en de personages uit Fate zullen evolueren.
In Fate/Extella wordt het verhaal verteld vanuit de afzonderlijke gezichtspunten van drie heldhaftige vrouwelijke Servants. Ook zijn er enkele zijverhalen die nieuw licht werpen op het hoofdverhaal.
Als unieke actiegame in de Fate-serie kan de speler een Servant besturen en verschillende moves uitvoeren. Daarnaast is een krachtige "Form Change" toegevoegd waarmee je je Servant kunt transformeren. Voer intense gevechten op de grond of midden in de lucht en vernietig de vijandelijke troepen.