Drie naties. Drie huizen. Jij beslist.
Jij speelt een belangrijke rol in een continent waar elk moment een grote oorlog kan losbarsten in Fire Emblem: Three Houses voor de Nintendo Switch. Leid de studenten van een van de drie prestigieuze huizen tijdens hun studentenleven en in tactische, turn-based gevechten gevuld met nieuwe, strategische wendingen.
Fódlan is verdeeld in drie machtige naties en te midden van het continent ligt het Garreg Mach Monastery, thuisbasis van de Officers Academy waar de toekomstige leiders van Fódlan worden opgeleid. Als voormalig huurling die zich heeft toegelegd op een bestaan als docent, moet je kiezen aan welk van de drie huizen je trouw zweert en wiens leerlingen je op de academie en op het slagveld onder je hoede zult hebben.
Tijdens schoolopdrachten beleef je samen met je studenten strategische, turn-based missies in Fódlan. Voor het eerst in de Fire Emblem-serie kun je bataljons toewijzen aan je eenheden om ze op het slagveld te ondersteunen. Het hangt van jouw leiderschap af of je studenten in deze gevechten sneuvelen of heelhuids terugkeren, dus bedenk van tevoren een goede strategie en zorg dat je studenten de missies kunnen navertellen.
Verbeter de talenten van je pupillen en laat hun potentieel tot volle wasdom komen aan de Officers Academy. Tussen de lesuren door kun je je vrij in het Garreg Mach Monastery bewegen. Neem opdrachten aan of leer je studenten beter kennen om een sterke band met ze op te bouwen en nuttige informatie in te winnen.