Hellpoint een duistere en uitdagende actie-RPG die zich afspeelt in een zeer sfeervol scifi-universum, waarbij de scheidslijn tussen wetenschap en het occulte vaag is.
Het Irid Novo-station was ooit het toonbeeld van menselijke prestaties, maar is nu verwoest, volledig overspoeld door boosaardige interdimensionale entiteiten en onderworpen aan de wil van de kosmische goden.
Jij bent een creatie van de Auteur, gemaakt en gestuurd om Irid Novo te onderzoeken in een poging om de gruwelijke gebeurtenissen die hebben geleid tot het vreemde incident dat nu de 'samensmelting' heet, te ontrafelen.