Splet, huppel en stuiter door de Grote Diepten, een onderwaterwereld vol Motes; bioluminescente wezens die diep in het Bioversum leven op de ritmes van een elektronisch klanklandschap. Lumote is een Mote die anders is dan de anderen; nieuwsgierig en met een "oog" op macht. Wanneer de Grote Diepten door de verschuiving rood kleuren, gaat Lumote op een epische missie om de wereld weer blauw te maken. Om dit te doen, moet Lumote leren de controle over de bewoners van de Grote Diepten over te nemen en de puzzels onder de knie te krijgen om de grootste Mote van allemaal te verslaan... de Mastermote!