Als nieuw benoemde kapitein van de Pegasus-corporatie moet je een groep kleurrijke piloten, eclectische adviseurs en hypermoderne landers door een zware reeks missies loodsen. Lever vracht af, haal grondstoffen op en red gestrande piloten terwijl je door een mysterieus universum van manen en planeten navigeert.
Het is ondankbaar werk, vol spanning en gevaar, en het eist een psychologische tol van je bemanning. Maar iemand moet deze onzichtbare levensader van de interplanetaire economie draaiende houden.
Met meerdere piloten, vier schepen en een dozijn upgrades om te verzamelen, kun je de klus klaren als je het allemaal aankunt... zo niet, dan staat er veel op het spel, en niet alleen voor je carrière.