De oorspronkelijke stealth action-game is terug. METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol. 1 brengt het begin van de METAL GEAR-gameplay in één pakket samen. Infiltreer in vijandelijke vestingen over de hele wereld, voltooi missies terwijl je je verborgen houdt en beleef het spannende, filmische verhaal van de METAL GEAR-reeks.
Elke hoofdgame in het pakket bevat ook een exclusief digitaal Screenplay Book en Master Book, met daarin meer informatie over het verhaal en de personages van die game. Deze collectie bevat de klassieke versies van de games, met minimale aanpassingen aan content waar auteursrecht op rust.
Als je Volume 1 koopt, krijg je ook toegang tot een verzameling bonuscontent, inclusief de twee regionale versies van Metal Gear, de oorspronkelijke versie van Snake's Revenge, de eerste en tweede Digital Graphic Novels als video en een digitale soundtrack.