Gestrand op een vervallen vrachtschip, word je achtervolgd door één van Monstrum’s angstaanjagende monsters terwijl je probeert weg te komen. Dood is dood. Als je in Monstrum dood gaat, begin je weer van voren af aan. Omdat elk monster zijn eigen sterke en zwakke punten heeft, moet je verstandig te werk gaan om je achtervolger te slim af te kunnen zijn in een procedureel gegenereerde omgeving. Kan jij Monstrum overleven?