Verleden, heden en toekomst komen samen in drie verschillende verhaaltypen van Norn9: Last Era: het ontdekken van het verleden van de personages voordat ze op het schip samenkwamen, de vertelling van de gebeurtenissen uit Norn9: Var Commons vanuit nieuwe invalshoeken en verhalen die plaatsvinden na de gebeurtenissen uit de eerste game.