Naast de hoofdmodus bevat Nuclear Blaze ook een speciale kindermodus voor jongere spelers (3 jaar en ouder). Deze modus bevat specifieke - eenvoudigere - niveaus, een onsterfelijke held, eenvoudige besturing (met automatisch richten) en talloze helikopters en vrachtwagens! De consoleversie van Nuclear Blaze bevat tevens de modus 'Hou vast', waarin op alle niveaus verborgen gebieden en nieuwe bedreigingen worden toegevoegd, die een nauwkeurigere en meer tactische insteek vereisen. Op consoles beleven de spelers de volledige Nuclear Blaze-ervaring!