<Over dit spel>
De hoofdrolspeler, Kuuta, valt de vijand aan met zijn knots. Kazemaru zuigt de geest van de vijand uit zijn lichaam, en door die geest te vernietigen, kan Kuuta vervolgens de overwinning opeisen. Geniet van een gloednieuwe, unieke co-op ervaring door zowel Kuuta als Kazemaru tegelijkertijd te spelen!
Kisejima, waar het spel zich afspeelt, is verdeeld in drie gebieden met verschillende uitdagingen, variërend van het bevechten van vijanden tot escortmissies. De speler kan ook een hoger niveau bereiken door weg te rennen van achtervolgende monsters, als een spelletje tikkertje, en door paddenstoelen te verzamelen die in clusters groeien om opgewaardeerde knuppels te kopen.
Het verhaal speelt zich af op Kisejima, een klein eiland in het midden van de oceaan. Hier wordt gezegd dat de kracht die in de plaatselijke demonische geesten sluimert, naar boven kan worden gehaald door ze uit te dagen voor beproevingen, waarbij oude demonen die ooit door Momotaro werden verslagen, worden opgeroepen om te vechten. Maar weinigen zijn ooit levend uit Kisejima teruggekeerd.
Kuuta, de hoofdrolspeler, is de enige overlevende van het leger van de Demon King dat Momotaro in de strijd tegemoet trad. Hij en Kazemaru, een mysterieuze geest die op Kisejima leeft, slaan de handen ineen om uitdagingen in alle soorten en maten aan te gaan!
Kisejima mag dan niet groot zijn, maar het kleurrijke artwork van KENEI DESIGN, met zijn oogverblindende groene weiden, dreigende bossen en vlaktes met zwevende megalieten, biedt een unieke emotionele impact die in geen enkel ander actiespel te vinden is. De solo creator heeft een mini-wereld uitgevonden waarin elke locatie wordt gekenmerkt door zijn eigen gedenkwaardige aantrekkingskracht. ONI is een uitnodiging aan spelers om voor de verandering eens te genieten van een kleine wereld-ervaring!