Er is nu een gratis demo van Pikmin 3 Deluxe beschikbaar! Speel alleen of met een vriend in de spelstanden Story en Mission, en draag je voortgang over naar de volledige game. Doorgewinterde avonturiers kunnen de demo van de spelstand Story proberen te voltooien om de nog uitdagendere moeilijkheidsgraad 'Ultra-Spicy' direct in de volledige game vrij te spelen, zonder dat de Story-stand in de volledige game eerst op 'Hard' moet worden uitgespeeld!