EEN DROOMGARAGE
Je avontuur begint met het kiezen van je droommotor. In RiMS Racing kun je op de acht krachtigste Europese en Japanse motoren rijden: Ducati Panigale V4 R, MV Agusta F4 RC, Aprilia RSV4, BMW M 1000 RR, Suzuki GSX-R1000R, Honda CBR1000RR, Kawasaki Ninja ZX-10RR, Yamaha YZF-R1. Deze motoren, die ongekend gedetailleerd zijn nagemaakt dankzij de nauwe samenwerking met alle fabrikanten, leveren ook een uiterst nauwkeurige en realistische rijervaring. Het zijn ruwe diamanten die alleen nog een beetje bijgeslepen moeten worden om te kunnen schitteren!
Met een mechanicabeheersysteem zoals je dat nog nooit hebt gezien in een motorracesimulatie kun je alle onderdelen van je motor demonteren voor onderhoud na elke race of upgraden voor nog betere prestaties. Je zult elk schroefje van je motor leren kennen. Blader door een catalogus met meer dan 500 officiële reserveonderdelen van de grootste merken en meer dan 200 officiële uitrustingsitems om je coureur te personaliseren!
RiMS Racing gooit je midden in de actie met de Motorbike Status Check (MSC), die je helpt het gedrag van je motor in real time te analyseren en te begrijpen hoe je de prestaties kunt optimaliseren. Temperatuur van de remschrijven, bandendruk en -slijtage, gedrag van de ophanging en het effect daarvan op de stabiliteit, elektronische instellingen… Net als een echte coureur kun je de configuratie van je motor aanpassen aan je rijstijl.
De realistische fysica van de motor, die al even nauwkeurig en gedetailleerd is als het mechanicabeheer en de MSC, zal zelfs de meest veeleisende baanracers in vervoering brengen. Maar dankzij de diverse ondersteunende technologieën kunnen ook minder ervaren spelers de technieken leren waarmee ze aan de top kunnen komen.
De carrièremodus in RiMS Racing geeft je de leiding over een team. Ontwikkel je coureur door zijn racekalender te beheren, te kiezen in welke onderzoeksgebieden je investeert en de vaardigheden van het team te upgraden. Als je de juiste beslissingen neemt en je raceprestaties verbetert, krijg je kansen bij andere fabrikanten tot je beschikking!