Romancing Saga 2: Revenge of the Seven
Het vijfde deel in de SaGa-franchise keert terug als Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven, een volledige remake van de originele RPG uit 1993! Begin aan een spannend avontuur dat geschikt is voor zowel nieuwe spelers als oude fans, met aandacht voor klassieke en nieuwe functies van de SaGa-franchise, volledige Japanse en Engelse voice-overs, opnieuw gearrangeerde composities en nog veel meer!
In een ver verleden vochten krijgers die bekend stonden als de Zeven Helden om de mensheid te redden. Lof veranderde langzaam in gevloek toen de andere Ancients hun macht gingen vrezen en hen naar een andere dimensie verbanden. Hun goede daden leefden voort als legenden die door de eeuwen heen werden doorverteld en die voorspelden dat de helden zouden terugkeren wanneer de wereld hen het meest nodig had...
Kruip in de huid van de keizer van Avalon terwijl legioenen duivels zich verspreiden over de gebieden die onder bevel staan van de helden. Verdedig je rijk over opeenvolgende generaties, breid je rijk uit en versla de wraakzuchtige Zeven Helden één voor één om de wereld te redden!
Bundel je krachten met personages van meer dan 30 verschillende klassen met allerlei beroepen en rassen, elk met hun eigen favoriete wapens, unieke vaardigheden en effectieve tactieken. Kies de volgende keizer uit deze brede selectie kandidaten, die allemaal in aanmerking komen om de troon te erven en het volgende hoofdpersonage te worden.
De kennis en vaardigheden van vorige heersers worden doorgegeven aan de volgende door middel van de mystieke kunst van erfenismagie, waardoor er een blijvende band ontstaat tussen jou en je gekozen personages.
Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven presenteert een unieke verhaalstructuur die een breed scala aan verhaalervaringen biedt, afhankelijk van jouw keuzes en welke doelen je eerst aanpakt, van hoe je het rijk uitbreidt tot in welke volgorde je de Zeven Helden uitdaagt. Jouw acties en beslissingen zullen het verloop van de reis van de keizer drastisch veranderen.
Het strategische turn-based gevechtssysteem van het origineel is verder verbeterd tot een tijdlijnsysteem. Geniet van alle klassieke SaGa-mechanismen, zoals 'Glimmers', waarmee je nieuwe vaardigheden leert in het heetst van de strijd, en 'Formations', die unieke voordelen bieden voor je gevolg, afhankelijk van de samenstelling. Bovendien introduceert de remake de nieuwe functie 'United Attack' om combinatieaanvallen uit te voeren met je gevolg om het tij te keren!
De 2D pixel sprites van het origineel zijn nu gemodelleerd in volledig 3D met behoud van hun charmante, vertrouwde uiterlijk gebaseerd op de prachtige conceptillustraties van Tomomi Kobayashi. Alle steden en dungeons zijn nu ook volledig gerenderd met vernieuwde terreinen en lay-outs.
Kies uit drie moeilijkheidsniveaus die passen bij je favoriete speelstijl, van Casual en Normal tot Hard (Classic).
Casual biedt een verhaalgerichte ervaring met minder nadruk op gevechten, terwijl Normal wordt aanbevolen voor ervaren RPG-spelers die op zoek zijn naar een gebalanceerd spel. Hard (Classic) is perfect voor spelers die op zoek zijn naar de brute maar bevredigende uitdaging van de originele versie uit 1993.
Kenji Ito, de componist van het originele Romancing SaGa 2, komt terug met een prachtige soundtrack met nieuwe arrangementen! De muziek kan worden omgeschakeld van de nieuwe naar de originele versie in het Options-scherm.