De bekroonde serie Memories Off is weer terug. Het nieuwe, aangrijpende verhaal over vriendschap en geheimen speelt zich 10 jaar na de oorspronkelijke serie af.
Junya Mizumoto studeert aan de universiteit, maar mist zij broer die een jaar eerder bij een tragisch ongeluk is omgekomen. Hij ontmoet een mysterieus meisje dat hem vertelt dat hij degene was die had moeten sterven en dan verdwijnt.
Met het extra gewicht van die woorden en het gemis van zijn broer, begint Junya toch aan een onverwacht project met zijn jeugdvriend Chihaya Hojo. Het traditionele Japanse landhuis Hojo heeft een opknapbeurt nodig en dat wordt het eerste grote project van Junya. Maar het is een taak die hij niet alleen aankan.