Ze hebben altijd dezelfde momenten gedeeld. Ze dachten dat dit voor eeuwig zou zijn.
In Underworld, een uitgestrekte wereld die werd geïntroduceerd in de SWORD ART ONLINE anime, gaat Kirito op avontuur in de nieuwste RPG uit de reeks!
Kirito ontmoet een jongen die Eugeo heet. Ergens diep van binnen schuilt bij hen een belofte. Om die belofte te vervullen en elkaar niet te verliezen, gaan ze samen op avontuur. Niets zal hen ervan weerhouden om hun doel te bereiken.