Jij bent de president van de Verenigde Staten van Amerika en je moet iedereen op aarde redden.
De baas van de Saints is verkozen tot president van de Verenigde Staten, maar voor de Saints is dat pas het begin.
Na een catastrofale invasie van de aarde door buitenaardse wezens onder leiding van de gemene Overlord Zinyak, zijn de Saints in een soort bizarre Steelport-simulatie gegooid. Nu moeten ze samen met oude en nieuwe homies aan hun zijde de mensheid met behulp van een arsenaal aan superkrachten en maffe wapens bevrijden uit de mentale greep van oppermarsmannetje Zinyak.