Sniper Elite 3 is een tactische third-person actieshooter met geavanceerde mechanieken en uitgebreide open levels.
Achtervolg de vijand door de ravijnen, oases en steden van Noord-Afrika en verijdel het plan van de vijand om een superwapen te maken dat de geallieerde legermacht voorgoed kan uitschakelen.