Stray is een third-person kattenavontuur dat zich afspeelt in de gedetailleerde, neon-verlichte steegjes van een vervallen cyberstad en de duistere omgevingen van haar louche onderbuik. Zwerf hoog en laag door de omgeving, verdedig jezelf tegen onvoorziene dreigingen en los de mysteries op van deze ongewenste plek, die wordt bewoond door nieuwsgierige droids en gevaarlijke monsters.
Onderweg sluit de kat vriendschap met een kleine vliegende drone, die alleen bekendstaat als B-12. Met deze nieuwe reisgezel moet het duo een uitgang vinden.
Stray wordt ontwikkeld door BlueTwelve Studio, een klein team uit het zuiden van Frankrijk dat voornamelijk uit katten bestaat, met een handjevol mensen.