Na een helse tocht door Europa, wist Kate Walker de laatste erfgenaam van Automatons Co., Hans Voralberg, op te sporen. Eindelijk kon ze hem de papieren voor de overname van de speelgoedfabriek laten ondertekenen.
Het onwaarschijnlijke duo Kate Walker en de uitzonderlijk Hans Voralberg gaan op zoek naar een vergeten wereld waar de laatste legendarische mammoeten van Siberië leven. Een onmogelijke zoektocht die Hans jaren eerder was begonnen. Hun moed en doorzettingsvermogen voeren hen door een reeks levensbedreigende omgevingen.