Ongeveer een jaar geleden ging Akari Amasawa aan de slag als designer bij Estario, een bedrijf dat mobiele apps ontwikkelt. Ze gaat niet met tegenzin naar haar werk, maar het is ook zeker niet haar passie. Na haar jaarlijkse beoordelingsgesprek krijgt ze een mooie baan aangeboden bij het team van Estarci.
Estarci, dat naar het bedrijf is vernoemd, is een nieuwsapp die hoge ogen gooide bij de lancering, maar sindsdien voorbij is gestreefd door apps van concurrenten en zelfs door apps van Estario zelf. De bedrijfsleiding heeft besloten dat de app nog een allerlaatste kans krijgt voordat die wordt opgeheven. Akari en haar nieuwe collega's zullen alles op alles moeten zetten om de app voor de ondergang te behoeden.
Zal Akari ware liefde vinden? Zal ze erachter komen wat ze echt wil doen in het leven? Zal de app worden opgeheven? Wacht eens even, heeft ze deze 'mooie baan' alleen maar gekregen omdat het bedrijf een excuus nodig heeft om haar te ontslaan?!
Het nuttige en het aangename worden verenigd in Sympathy Kiss, een zinderende slice-of-lifegame over romantiek op de werkvloer.
#POV: Je bent een kantoorbediende in het Japan van vandaag de dag. Verken je carrièremogelijkheden en werk samen met tot wel zes potentiële geliefden. Maak een hedendaagse werkomgeving mee door de ogen van een Japanse carrièrevrouw en vind voer voor de verbeelding in de bedrijfskantine.
Draag je hart op de tong. - Bij sommige beslissingen moet je aangeven hoe je je voelt door emoties te selecteren. Kies er twee uit een totaal van vijf: blij, boos, bezorgd, verdrietig en onverschillig. De gekozen emoties kunnen van invloed zijn op toekomstige gesprekken. Je potentiële geliefden houden altijd rekening met je emoties.