Online spelen* toegevoegd voor bepaalde spellen, evenals lokaal samenspelen
De spellen zijn gebaseerd op de personages en thema's van de tekenfilm- en stripreeks uit de jaren '80, The Teenage Mutant Ninja Turtles. Het spel vindt vaak plaats in een fictief New York City, in het riool, in een futuristische vijandelijke basis en zelfs door de tijd heen! Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection is later in 2022 verkrijgbaar op de Nintendo Switch!