Er is iets mis in de ogenschijnlijk perfecte wereld van Mobius. Ontsnap uit het neppe paradijs en keer terug naar de realiteit.
De scholen zijn weer begonnen! The Caligula Effect: Overdose bevat verbeterde visuals en gameplay. Er zijn nieuwe personages, nieuwe scenario's, nieuwe eindes en de mysterieuze 'Forbidden Musician Route'! Speel als de nieuwe vrouwelijke hoofdpersoon, ontwikkel gevechtsstrategieën met de Imaginary Chain, rekruteer en sluit vriendschap met meer dan 500 studenten, of draai de rollen om en saboteer de plannen van de Go-Home Club om naar de echte wereld terug te keren.