De buitenaardse monsterindringers hebben Steenstad in puin achtergelaten en de vrienden van Emmet ontvoerd! Het is nu aan Emmet en een reeks heldhaftige personages om buiten hun eigen wereld hun vrienden te redden van de vreemde bewoners van het Zusterstelsel. Reis naar de ruimte, ontdek nieuwe werelden en test je vaardigheden als meesterbouwer.