"Verhaal Touhou Spell Carnival
Gensokyo is een afgelegen land, ver weg van de buitenwereld, waar mensen en youkai samen leven.
Op een dag ziet de dienaar van de Hakurei-schrijn, Reimu Hakurei, plotseling mysterieuze pilaren die boven verschillende plekken in Gensokyo uit torenen.
Deze pilaren zijn het begin van de Spell Carnival, een festival dat wordt georganiseerd door Yukari Yakumo en waar iedereen zijn spreukkaarten inzet in de strijd.
Om de echte motieven te ontdekken van Yukari Yakumo, die de Spell Carnival zo plotseling begon, mengt Reimu Hakurei zich in de strijd om spreukkaarten.
Strategische RPG met de chaos van bullet-hell: strijd in een rastersysteem met een unieke mix van real-time strategie en bizarre bullet-hell-actie! Scherp je strategische vaardigheden aan door personages naar specifieke plekken op het raster te sturen, vijandelijke kogels te ontwijken en speciale skills te ontketenen in één simultaan, actievol gevecht!
Blijf bij de les: ren niet blindelings het gevecht in! Beheer de posities van jouw team op het raster, wijs vaardigheden toe die de zwakke plekken van je tegenstanders uitbuiten en bedenk goed welke Ace-spreukkaart je wilt gebruiken.
Een boost nodig? Af en toe duiken er objecten en eigenschappen op tijdens het gevecht. Objecten kunnen kogels afweren en leveren extra effecten op als ze worden verwoest. Eigenschappen geven je boosts en statuseffecten. Gebruik deze boosts in je voordeel, dan ligt er misschien wel wat extra buit op je te wachten na je overwinning!
Vind vrede in de Hakurei-schrijn: verken de Hakurei-schrijn vanuit het perspectief van Reimu Hakurei! Houd je actieve missies in de gaten, beleef gebeurtenissen opnieuw, poseer voor de fotomodus en praat met je favoriete Touhou Project-personages in de Hakurei-schrijn tijdens het verhaal!"