1716. Kyoho-tijdperk. Herhaaldelijke incidenten in Edo maken de inwoners bang en bezorgd, dus wordt de “Oniwaban” opgezet om de rust en orde te bewaren. Een meisje, geboren met speciale gaven in een dorp ver weg, wordt verbannen naar de besneeuwde bergen omdat ze "zwarte strengen” ziet vlak voordat zich een ramp voltrekt.
Mannen die beweren Oniwaban te zijn, verschijnen aan haar deur en zeggen dat ze nodig is in Edo. Haar vaardigheid om aankomend onheil te zien, kan het land redden van demonische krachten.